ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA

Wednesday 31 January 2007

JKUPM vs PUD'PS (SIRI 3)

Hari ni aku nak cerita tup! tup! aku dapat surat panggilan ke mesyuarat AJK persatuan baru ni. Lagi aku terperanjat, rupa-rupanya aku ni adalah AJK persatuan baru ni. Tak tahulah kalau tersalah cetak nama aku. Sampai ke hari ni belum ada seorang pun yang memberitahu aku berkenaan perkara tersebut. Surat perlantikan pun aku tak terima. Fikir punya fikir aku siapkan surat untuk tarik diri. Aku tak tahu macamana nak mengadap muka-muka mereka yang dulu langsung tak nak join persatuan. Tetapi selepas berjumpa pegawai MARA aku terpaksa tangguhkan hasrat tersebut kerana kata pegawai MARA dia yang sarankan nama aku dan nama Kak Zauyah (Naib Pengerusi JKUPM) sebagai AJK persatuan baru ni. Tapi yang aku tengok hanya nama aku saja yang ada tapi nama Kak Zauyah tak ada pulak. Aku confuse lagi! Macamana saranan pegawai MARA pun diaorang tak nak ikut. Bab MARA ni aku kena tabik, Mereka ni tak jemu-jemu melayan kerenah peniaga melayu ni. Dah la bagi sewa premis dengan harga murah, bagi tunjuk ajar lagi, bagi nasihat dan kursus-kursus yang percuma pulak tu, cuma usahawan melayu saja yang liat nak hadir. Aku pun tak tahu apa lagi perancangan MARA untuk mengubah orang melayu ni, kalau aku jadi MARA pun mungkin aku dah lama give up!. Seperti kata bekas PM kita, semasa pemerintahannya semua benda dia boleh buat kecuali satu iaitu untuk mengubah mentaliti orang melayu. Sebab tu lah dia asyik dok nangis semasa akhir-akhir pemerintahannya.

No comments: