ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA

Wednesday 14 February 2007

Aku Mengikuti Rombongan Che' Kiah Ke KLCC......(Siri 2)


Hari ni nak minta maaf banyak-banyak sebab semalam janji nak siarkan gambar tapi handphone yang aku bawa memory full, tak perasan. Kalau sesiapa yang ada ambil gambar bolehlah pass kat aku, nanti aku siarkan. Aku bukan apa nak siarkan gambar-gambar tu, cuma nak bagi penghargaan kepada semua AJK Wanita UMNO Bahagian dan juga AJK Wanita UMNO Cawangan kerana mereka ini lah yang menjayakan aktiviti-aktiviti parti pada peringkat bahagian dan juga cawangan. Mereka jugalah yang selalu bertungkus lumus berkerja apabila sampainya musim pilihan raya.

Aku sebenarnya seronok dapat mengikuti program macam ni kerana dapat beramah mesra dengan semua AJK Wanita UMNO Bahagian dan Cawangan terutamanya Ketuanya Puan Hajah Rohani bt Yaacob, Naib Ketua, Puan Norliza bt Baharin, Pen. Setiausaha, Puan Safiah binti Sidek, Ketua Penerangan, Puan Hajah Rashidah bt Haji Shukri dan barisan AJKnya.

Aku sebenarnya kagum dengan pengalaman dan jasa-jasa yang telah mereka taburkan dan bila aku bersama-sama dengan mereka, terasa benar betapa kerdilnya pengalaman dan sumbangan aku kepada parti.

Sepanjang berada diatas bas, tidak kering gusi dibuatnya, asyik ketawa dengan cerita-cerita dan jenaka daripada mereka-mereka semua, khasnya Mak Cik Syidah iaitu Ketua Penerangan Pergerakan wanita UMNO Bahagian yang juga kawan baik ibu dan bapa aku.

Bila aku naik saja bas, dah terdengar jenaka daripada beliau, `Anak ayam masuk longkang, you datang last, duduk belakang.’ Jadi sepanjang perjalanan tu riuh rendahlah dibuatnya dengan cerita-cerita Pilihan Raya Kecil Batu Talam.

Aku teringat beberapa jenakanya yang berupa teka-teki, `bulu sejemput, panjang sejengkal, keluar-masuk, keluar-masuk, berair’ tapi awal-awal lagi Mak Cik Syidah dan mengingatkan, katanya `otak jangan kuning’. Selepas beberapa jawapan yang diberikan tidak betul maka Mak Cik Syidah memberikan jawapannya……………….Berus gigi. Ha! Ha! Ha!

Teka-tekinya yang kedua adalah ` banyak-banyak coffee, coffee apakah yang boleh bercakap?’. Setelah bermacam jawapan diberikan seperti coffee jantan la!, kopitiam la!, jawapan sebenarnya ialah……………..Kofi Annan. Ha! Ha! Ha!

Di tempat pameran pula, aku sangat tertarik dengan pameran mengenai perubatan Islam dan cekerawala.

No comments: