ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA

Wednesday 14 February 2007

Aku Mengikuti Rombongan Che' Kiah Ke KLCC......(Siri 3)

Selain daripada itu rombongan aku juga sempat singgah di Taman Tasik Titiwangsa, pergi naik ferris wheel. Ramai mak cik-mak cik yang begitu seronok menaikinya. Ada seorang Mak Cik tu bila turun daripada ferris wheel terus bertanya kepada kawannya, apa pemandangan yang dia nampak semasa di atas ferris wheel?. Kawannya kehairanan, rupa-rupanya kedua-dua mereka menutup mata kerana ketakutan semasa berada diatas. Langsung apa-apa pemandangan pun mereka tak nampak.

Semasa perjalanan pulang, ada seorang cucu yang menelefon neneknya, yang merupakan salah seorang ahli rombongan kami, cucunya bertanya, ` Nenek beli tak senapang yang kita pesan?’ tanya cucunya. Jawab nenek tersebut, `Hari ni nenek tak dapat belikan senapang sebab nenek pergi main buaian (ferris wheel)’ sambil ketawa.

Sebelum sampai PD, kami sempat juga singgah di Nilai 3 untuk membeli belah.

Sebelum aku mengakhiri catatan ini aku sebenarnya ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada Puan Zauyah bt Abu Samah, AJK Pergerakan Wanita UMNO Bahagian, yang juga merupakan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Cawangan Sri Pinang kerana mempelawa aku menyertai rombongan ini. Walaupun beliau telah menjadi seorang ahli perniagaan yang berjaya tetapi beliau tidak pernah lupa pada aku. Beliaulah sebenarnya yang memberikan aku landasan menceburi bidang politik ini. Beliaulah idolaku, terima kasih daun keladi.

(catatan: saya akan menceritakan bagaimana saya boleh menceburkan diri di dalam pergerakan wanita umno di dalam siri-siri yang akan datang)

No comments: