ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA.....ROSHATIKA

Tuesday 27 March 2007

JALAN-JALAN DENGAN SOFIYAH


Ini lah puteriku yang ke lima, Rosatiyah Sofiyah, 7 tahun. Sejak akhir-akhir ni dia asyik merajuk aje, katanya aku asyik melayan Aisyah. Nak buat macamana adik dia tu kan kecil lagi, mestilah kena berikan perhatian yang lebih sikit.



Hari ni sejak balik dari kelas agama petang (KAP), dia asyik `merengek’ aje, jealous kat adik dia. Kebetulan hari ni, aku pun tak berapa sibuk sangat, jadi sempatlah aku bawa dia jalan-jalan. Dia kata dia seorang aje, orang lain semua tak boleh ikut. Terpaksalah aku ikutkan kerenah dia. Nampaknya bukan main seronok lagi dia dapat berjalan-jalan.



Lepas jalan-jalan, aku ingat nak bawa dia tengok wayang tapi tak ada cerita yang sesuai, jadi kami singgah makan aje lah. Berselera nampaknya dia makan hari ni. Kalau nak tahu dia lah anakku yang paling slim kalau nak dibandingkan dengan adik beradiknya yang lain.


Mama harap lepas ni Sofiyah tak merajuk lagi…

No comments: